Producătorul chinez de automobile electrice Nio vrea să cucerească o parte din cota de piaţă a grupului german Volkswagen prin lansarea pe piaţa europeană a unui model care să coste mai puţin de 30.000 de euro, a declarat preşedintele companiei chineze pentru revista Der Spiegel, transmite Reuters.
“Da, în termeni de preţ, asta înseamnă şi că vom ataca Volkswagen mai puternic ca până acum”, a spus William Li, care este şi fondatorul Nio, fără a oferi alte detalii.
În luna februarie, mai multe surse au declarat pentru Reuters că Nio intenţionează să construiască o uzină care să producă automobile electrice cu preţuri mici sub o nouă marcă, destinate a fi exporte spre Europa, începând chiar de anul viitor.
La salonul auto de la Shanghai, care a avut loc la începutul acestei luni, William Li a spus că producătorii chinezi de automobile electrice ar trebui să se pregătească pentru posibile măsuri protecţioniste din partea guvernelor străine, în contextul în care producătorii chinezi profită de costurile lor reduse pentru a-şi majora exporturile. William Li a estimat atunci că Nio şi ceilalţi constructori chinezi de automobile electrice au un avanataj de până la 20% pe partea de costuri în raport cu rivalii precum Tesla, graţie controlului exercitat de China asupra lanţului de aprovizionare cu materii prime necesare pentru vehiculele electrice.
”Cu o baterie de 70 kWh, ET7 are o autonomie NEDC de peste 500 km, sau de peste 700 km cu o baterie de 100 kWh. Atunci când este cuplat cu noua baterie de 150 kWh, ET7 se mândrește cu o autonomie NEDC de peste 1.000 km.”, arată cei de la NIO.