Ministerul Justiției a anunțat astăzi că a actualizat numărul locurilor de notari necesari în întreaga țară și a scos 33 de funcții la concurs,transmite goodnews.md cu referire la moldpres.md
Deși Legea cu privire la organizarea activității notarilor prevede că numărul necesar de notari se stabilește de către Ministerul Justiției, o dată la fiecare trei ani, după consultarea Camerei Notariale, acest lucru nu s-a efectuat din anul 2016. Din această cauză, în ultima perioadă, la Ministerul Justiției au parvenit mai multe sesizări de la cetățeni și autorități publice locale privind lipsa notarilor în unele raioane.
Conform Regulamentului privind stabilirea numărului necesar de notari și actualizarea numărului de locuri de notar, criteriile de care se ține cont sunt următoarele: numărul de locuitori în teritoriul de activitate notarială; întinderea teritoriului de activitate notarială; necesitățile economice (volumul și tipul de acte notariale); plafonul veniturilor realizate din activitatea notarială (independența financiară a notarului).
Legislația prevede că pentru municipiile Chișinău și Bălți se atribuie câte un loc de notar la fiecare 10 mii de locuitori, iar pentru fiecare raion și UTA Găgăuzia – câte un loc de notar la fiecare 15 mii de locuitori, dar nu mai puțin de 3 locuri pentru fiecare teritoriu de activitate notarială.