Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) este acuzat că ar fi lansat ziare de partid și campanii publicitare cu caracter electoral încă din 23 mai, sub sloganul „Moldova Poate”, înainte de încheierea procedurilor oficiale de achiziție publică anunțate de Guvern.
Criticii susțin că această campanie, finanțată din bugetul de stat cu 5 milioane de lei, ar reprezenta o promovare politică mascată, folosind fonduri publice în perioada preelectorală. În același timp, aceștia semnalează faptul că licitația pentru campanie nu a fost finalizată, termenul-limită pentru depunerea ofertelor fiind stabilit pentru 6 iunie.
Potrivit surselor, bannerele și materialele promoționale cu sloganul „Moldova Poate” au fost deja afișate în mai multe localități din țară, inclusiv în Piața Marii Adunări Naționale de Ziua Europei. Se afirmă că în unele materiale se prezintă proiecte realizate de alte instituții, precum Primăria Chișinău, ca fiind merite ale actualei guvernări.
Criticii solicită reacții din partea Comisiei Electorale Centrale (CEC) și a altor instituții competente, semnalând totodată lipsa de reacție din partea mass-mediei.
Aceștia anunță că vor utiliza toate instrumentele legale disponibile pentru a contesta și sancționa aceste acțiuni, pe care le consideră abuzive și neconforme cu valorile europene.



