• Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
Arhive
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • noiembrie 2019
Good News
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
  • Social

Monopolul pe segmentul de publicitate din Chișinău, deținut de un singur agent economic

  • 6 mai 2021
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

În continuarea articolului precedent despre tergiversarea Regulamentului afișajului stradal, jurnaliștii portalului Politics.md au investigat problema monopolizării pieței publicitare din Chişinău. Reieșind din faptul că o parte dintre reprezentanţii Agenţiilor de Publicitate acuză municipalitatea că ar favoriza anumiţi agenţi economici, am constatat că lucrurile stau cu totul diferit. Datele Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare a CMC arată că cele mai multe autorizații de construire și amplasare a publicității exterioare le dețin companiile: Standart, Art Market, Cașalot, Media Gallery, Trendseter, Varo-Inform, Casa Radio Vânzări, EpaMedia, Aquarelle, Neorama și Vendostar.

Potrivit Direcției nominalizate, la începutul anului 2021, pe piața de publicitate outdoor din capitală operează peste o sută de companii, care dețin 1078 de autorizații pentru instalarea construcțiilor de publicitate. Dacă e să ne referim la volumul afișajului stradal, la acest capitol lideri vădiți sunt companiile Media Gallery (50 de autorizații), Varo-Inform (26 de autorizații), Casa Radio Vânzări (16 autorizații), precum și compania Vendostar și agenţia Trendseter, despre care însă nu avem date oficiale, dar prin care se vinde toată publicitatea din municipiul Chișinău, și nu doar, deci această companie practic deține monopolul pe segmentul de publicitate, clienții fiind filtrați de Trendseter SRL, proprietar Andrei Jicol. Mai mult decât atât, surse din cadrul Primăriei Chișinău spun că se mai pun la număr și panourile instalate fără autorizații, adică în mod ilegal, care nu sunt luate în calcul în raportul final. În concluzie, aproape 30% din piața publicității stradale o deține Andrei Jicol, fondatorul companiilor menționate mai sus.

În contrast, urmează companiile care deţin o pondere semnificativ mai mică, de până la 10% din publicitatea stradală: Standart – 57 de autorizații, Art Market – 56 de autorizații, Cașalot – 54 de autorizații, Epa Media – 20 de autorizații, Neorama și Aquarelle câte 15 autorizații.

Dacă e să ne luăm după rapoartele oficiale cu privire la piața „publicității de exterior”, perfectate de Direcția arhitectură – statisticile arată că nu există nici o discriminare. În ceea ce privește acuzațiile de favorizare a anumitor companii, atunci, dacă anterior se mai întâmplau asemenea lucruri,  apoi după aprobarea noului concept și a regulamentului privind plasarea publicității de exterior, acest lucru va deveni imposibil. Culmea e că cel care strigă cel mai mult despre existența unui monopol pe piața publicitară și cere ordine, tot el este și cel mai dezinteresat ca Primăria să aplice niște acte regulatorii. Iată de ce.

E un lucru știut că din 2009 încoace, antreprenorul Andrei Jicol, care deține cinci companii de prestare a serviciilor de publicitate a oferit spațiu de promovare mai multor partide politice. Oameni din anturajul acestuia spun că acesta își punea la dispoziție panourile publicitare din Chișinău în calitate de cadouri electorale neimpozitate, în schimbul protecției politice și permisiunii de a activa fără control. Numele acestuia apare chiar și în raportul financiar de cheltuieli al unuia dintre candidații la alegerile prezidențiale de anul trecut. Mai mult, oamenii vorbesc și despre existența unei înțelegeri de cartel între pretorii de sector din municipiul Chișinău și Jicol.

Astfel, se lasă impresia că situația incertă din acest moment convine cel mai mult antreprenorului Andrei Jicol, care, deținând monopolul pieței publicitare dictează reguli și încasează venituri colosale din rețeaua de panouri pe care le deține prin parteneri, fie prin persoane interpuse.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Previous Article
  • Economic

”Prima Casă” – au fost procurate până în prezent aproape 6 mii de locuințe

  • 5 mai 2021
Detalii
Next Article
  • Economic
  • Politică

De la începutul anului, la bugetul de stat s-au acumulat 22,5 miliarde de lei

  • 6 mai 2021
Detalii
Știri conexe
Detalii

Baschetbaliștii din Bălți — campioni naționali la categoria U14!

  • 12 mai 2025
Detalii

Primăria Chișinău va planta 50 de copaci în Scuarul „Nicolae Dimo”

  • 12 mai 2025
Detalii

Victorie pentru FC Barcelona în meciul cu Real Madrid

  • 12 mai 2025
Detalii

Astăză este marcată Ziua internațională a asistenților medicali

  • 12 mai 2025
Detalii

Zece elevi au fost premiați la Olimpiada republicană la Științe

  • 12 mai 2025
Detalii

Un fotbalist moldovean face senzație la FC Barcelona

  • 11 mai 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RLIVE TV

Articole recente
  • Baschetbaliștii din Bălți — campioni naționali la categoria U14!
  • Primăria Chișinău va planta 50 de copaci în Scuarul „Nicolae Dimo”
  • Vloggerul rus Ilya Varlamov: „Fericirea e într-un pahar de vin moldovenesc”
  • Victorie pentru FC Barcelona în meciul cu Real Madrid
  • „Moldova Mare”: Guvernarea PAS a abandonat sănătatea publică sub pretextul reformelor
Comentarii recente
  • Nabila DelaNovira la Serviciile fiscale devin 100% digitale din 1 iunie: Anunțul Serviciului Fiscal de Stat
  • Nabila DelaNovira la O tânără de 16 ani din Moldova a fost acceptată la o universitate din SUA
  • Copiii cu dizabilități vor beneficia de pensia de urmaș | Unica.md la Copiii cu dizabilități vor beneficia de pensia de urmaș, conform unui nou proiect de lege
  • Fermierii afectați de înghețurile recente pot solicita ajutor din partea statului - Expresul la Fermierii afectați de înghețuri pot solicita ajutor de stat pentru pagubele produse
  • Criză de apă la Risipeni: Localnicii sunt nemulțumiți - Ultimele ştiri din Moldova la Acces la apă blocat în Risipeni. Sătenii acuză motive politice
Recomandate
  • Baschetbaliștii din Bălți — campioni naționali la categoria U14!
    • 12 mai 2025
  • Primăria Chișinău va planta 50 de copaci în Scuarul „Nicolae Dimo”
    • 12 mai 2025
  • Vloggerul rus Ilya Varlamov: „Fericirea e într-un pahar de vin moldovenesc”
    • 12 mai 2025
  • Victorie pentru FC Barcelona în meciul cu Real Madrid
    • 12 mai 2025
  • „Moldova Mare”: Guvernarea PAS a abandonat sănătatea publică sub pretextul reformelor
    • 12 mai 2025
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
GoodNews, portalul care îți aduce doze zilnice de istorii motivante,
realizări remarcabile și inițiative pozitive.
Descoperă o perspectivă proaspătă asupra știrilor,
unde optimismul și speranța sunt la ele acasă.

© 2025 - GOOD NEWS | Developed by: INTELLECT GROUP

Input your search keywords and press Enter.