• Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
Arhive
  • august 2025
  • iulie 2025
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • noiembrie 2019
Good News
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
  • Social

Peste 110 km benzi dedicate și piste de cicliști vor fi construite în Chișinău până în 2025

  • 5 octombrie 2022
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Conform datelor statistice, din 2017 până în prezent intensitatea fluxului de circulație în Moldova a crescut de aproximativ 22%, inclusiv în municipiul Chișinău. Una dintre problemele majore din capitală este infrastructura pietonală parțial degradată. În linii generale, nu s-a intervenit la acest capitol după perioada sovietică sau s-a intervenit foarte puțin. A doua problemă este traficul excesiv, iar numărul de vehicule crește constant. A treia problemă care există la capitolul mobilitatea urbană este infrastructura învechită.  În ultimii ani au fost inițiate un șir de procese în vederea creării și dezvoltării infrastructurii pentru modele alternative de transport, care urmează a fi continuate și în perioada următoare.

Până la moment au fost create  peste 22 km benzi dedicate pentru transportul public, care permit și deplasarea cicliștilor pe acestea – coridoare de transport amenajate pe arterele principale, care au menirea să facă legătura între sectoarele or. Chișinău. Au fost construite peste 19 km de piste pentru cicliști separate, amenajate în parcuri, scuaruri, pe bulevarde și străzi principale. La fel, peste 220 km de trotuare au fost reabilitate în toate sectoarele orașului Chișinău, inclusiv în curțile blocurilor de locuit și pe accesele către acestea, care facilitează circulația tuturor modurilor de transport activ.

Mai mult ca atât, pentru a încuraja utilizarea bicicletelor ca mijloc alternativ de transport, au fost licitate lucrările de amenajare a parcărilor pentru 600 biciclete, în 90 de locații din Chișinău, iar pentru a facilita accesul persoanelor cu dificultăți locomotorii,  în 2022 au fost alocate sumar 10 milioane lei pentru Programul de adaptare a infrastructurii pentru persoane cu dizabilități, a declarat Dumitru Ceban, Șef Adjunct al Direcției Generale Transport Public și Căi de Comunicație,  în cadrul Forumului Economic Chișinău 2022 „Invest in Chișinău”.

În continuare, pentru anii 2023-2025, au fost stabilite alte obiective de promovare și dezvoltare a transportului activ. Unul dintre acestea este extinderea rețelei de benzi dedicate și piste de cicliști până la 110 km, care este deja parțial realizată pe coridoare de benzi dedicate pentru transport public și cicliști, făcând legătura între sectoarele Buiucani – Centru – Botanica, iar până la finele anului curent urmează a fi implementat coridorul Ciocana – Rîșcani – Centru.

Un alt obiectiv al municipalității este conectarea parcurilor și spațiilor verzi printr-o rețea de piste de biciclete. Astfel, pentru anul 2023 este preconizată conexiunea parcurilor Dendrariu și Valea Trandafirilor printr-o pistă separată pentru cicliști, care va traversa întreaga lungime a str. 31 August 1989 formând un coridor „verde”, dar și legătura cu parcul Râșcani, pădurea-parc Butoiaș și parcul Calea Orheiului.

Este planificată, de asemenea, crearea rețelei de 150 km de piste de cicliști în relief natural, în păduri și în parcuri, pentru a crea un mediu favorabil pentru odihnă activă, ceea ce ar presupune sporirea cu 30 la sută a utilizării bicicletelor. Obiectivul este atingerea unui număr de 2000 de cicliști zilnic, amenajarea a 2000 locuri de parcare pentru biciclete, a 5 stații inter-modale pentru facilitarea utilizării transportului alternativ, crearea a 20 de stații de mentenanță a bicicletelor și reparația a 300 km de infrastructură pietonală.

Aceste măsuri sunt estimate la 657 milioane lei sau echivalentul a 33 milioane euro.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Previous Article
  • Social

Ceban: Primăria Capitalei a majorat substanțial investițiile în educație

  • 5 octombrie 2022
Detalii
Next Article
  • Politică

Bulevardul Renaşterii Naţionale în continuă modernizare

  • 6 octombrie 2022
Detalii
Știri conexe
Detalii

Schimbări de vreme. Vin ploile

  • 20 august 2025
Detalii

Marea Dictare Națională 2025: Mii de participanți așteptați în PMAN de Ziua Limbii Române

  • 20 august 2025
Detalii

Lucrări de reparație în raionul Criuleni: Se repară un nou sector de drum pe traseul G72

  • 20 august 2025
Detalii

Guvernul extinde Programul „373” până în 2028: Miliarde de lei investiți, mii de locuri de muncă generate

  • 20 august 2025
Detalii

Interes record pentru studiile superioare în Moldova: Mii de candidați în plus față de anul trecut

  • 20 august 2025
Detalii

Antreprenorii moldoveni susțin integrarea europeană: 8 din 10 cred că aderarea la UE le va aduce beneficii directe

  • 20 august 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RLIVE TV

Articole recente
  • Uniunea Centristă, exclusă din cursa electorală: CEC respinge lista de candidați din cauza neregulilor
  • Schimbări de vreme. Vin ploile
  • Marea Dictare Națională 2025: Mii de participanți așteptați în PMAN de Ziua Limbii Române
  • Lucrări de reparație în raionul Criuleni: Se repară un nou sector de drum pe traseul G72
  • Guvernul extinde Programul „373” până în 2028: Miliarde de lei investiți, mii de locuri de muncă generate
Comentarii recente
  • Zina la Liderul partidului „Moldova Mare” acuză guvernarea de „tiranie”, după ce conturile i-au fost blocate
  • JamesRit la Republica Moldova și-a asumat nouă angajamente axate pe incluziunea refugiaților, drepturile copiilor, egalitatea de gen, educație și eradicarea apatridiei. Obiectivele au fost expuse în cadrul Forumului Global pentru Refugiați 2023
  • deratizatorul la AUR Moldova va lansa o campanie activă de promovare a Unirii în toate regiunile țării
  • Două medalii de bronz pentru lotul național de para powerlifting la Cupa Mondială din Beijing - Observatorul de Nord la Două medalii de bronz pentru lotul național de para powerlifting la Cupa Mondială din Beijing
  • Gita la Ion Chicu: Retorica despre trupe străine afectează PIB-ul și climatul investițional
Recomandate
  • Uniunea Centristă, exclusă din cursa electorală: CEC respinge lista de candidați din cauza neregulilor
    • 20 august 2025
  • Schimbări de vreme. Vin ploile
    • 20 august 2025
  • Marea Dictare Națională 2025: Mii de participanți așteptați în PMAN de Ziua Limbii Române
    • 20 august 2025
  • Lucrări de reparație în raionul Criuleni: Se repară un nou sector de drum pe traseul G72
    • 20 august 2025
  • Guvernul extinde Programul „373” până în 2028: Miliarde de lei investiți, mii de locuri de muncă generate
    • 20 august 2025
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
GoodNews, portalul care îți aduce doze zilnice de istorii motivante,
realizări remarcabile și inițiative pozitive.
Descoperă o perspectivă proaspătă asupra știrilor,
unde optimismul și speranța sunt la ele acasă.

© 2025 - GOOD NEWS | Developed by: INTELLECT GROUP

Input your search keywords and press Enter.