Majoritatea moldovenilor au cel puțin un automobil în familie. De asta ne-am convins încă în 2020, când numărul mașinilor înmatriculate în Republica Moldova a depășit cifra de un milion. Preferințele în materie auto evoluează în funcție de venituri, statut și… cât de mare ți-e familia. Chiar și cei care-și permit mai multe mașini, în primul rând, au grijă de cea a familiei – un autovehicul în care toți membrii să se simtă confortabil și în siguranță. E un fel de “must have” și nicidecum o mașină de alternativă.
MOGO îți prezintă o trecere în revistă a celor mai populare mașini de familie în Republica Moldova. În cele ce urmează vă invităm să cunoașteți modele cu cel mai bun raport preț/calitate.
Renault Scenic
Cel puțin în Republica Moldova Renault are o pată de imagine. Moldovenii nu uită cât au tras cu Renault Megane 2 (anul producerii 2002-2008). Acum 5-6 ani mulți încercau să scape de ele după vizite repetate la service. Noi, însă, vorbim de un Renault total diferit, unul care a evoluat spectaculos, după ce francezii au învățat din propriile greșeli.
Acum, recomandăm cu încredere Renault Scenic generațiile 3 și 4 ( începând cu producția anului 2009). Nu este doar o mașină de familie, dar și una pentru mici afaceri.
Este un automobil care îți oferă senzația de confort la un raport excelent de preț/calitate. O alternativă mai bună pentru Renault Scenic poate fi doar modelul Grand Scenic, un concept cu 7 locuri și, respectiv, 23 de centimetri mai lung în comparație cu modelul clasic.
Este mașina în care fiecare își va găsi confortul inclusiv în călătorii lungi. Peste tot găsiți o mulțime de spații de depozitare și cel mai important lucru este că și bancheta din spate este rabatabilă. Rândul doi și trei de banchete se culcă astfel încât în mașină să încapă un frigider mare sau o mașină de spălat. O saltea așternută pe banchetele pliate e ca și un pat în toată legea.
Datorită consumului moderat, moldoveni au importat în mare parte Renault Scenic cu motoare pe motorină. Aceste dezvoltă 110 cai putere cu un consum ce variază între 5-7 litri. Prețul mașinii pornește de la 6 000 de euro pentru un Scenic clasic de 10 ani și până la 15 000 mii de euro pentru un Grand Scenic, cu vechime de 5 ani.
Toyota Prius V/Plus
Toyota este marca numărul 1 la moldoveni. Ultimele statistici arată că este cea mai vândută marcă atât pe piața primară, cât și la mâna a doua. Cel mai popular model este Toyota Prius. A debutat ca și mașină compactă, dar a ajuns să fie cumpărat ca și transport de familie după apariția lui în caroseria break. Este vorba despre Toyota Prius V (concept american) și Prius Plus (varianta europeană). Există mai multe diferențe nesemnificative de aspect între aceste, dar cel mai important este că varianta europeană este cu 7 locuri. Ce-i drept pe ultimul rând de scaune se vor simți confortabil doar doi copii, nu și pasagerii cu înălțimea de peste 1,6 metri.
Este cunoscut că vorbim de un model cu propulsie hibrid, motiv pentru care unii mai privesc reticent la bateriile din podeaua portbagajului. Dar nu este cazul. Ca să înțelegeți cât de fiabile sunt Prius-urile break, aflați că acum aceste sunt cele mai căutate mașini de companiile de taxi. Dacă rezistă în mâinile taximetriștilor, este cert că va servi impecabil orice familie ce va avea grijă să schimbe consumabilele la timp.
Reprezentanța Toyota de la Chișinău nu are în vânzare Prius-uri noi, motivând că nu există cerere. La moldoveni, aceste prind valoare, la mâna a doua. În ultimul an, prețul lor a crescut atât pe piețele de import, cât și la noi. Prețul unui Prius V, de 10 ani, adus de peste ocean începe de la 11 000 de euro, în timp ce varianta europeană este cu cel puțin 1 000 de euro mai scumpă.
Volkswagen Passat
Acest top nu ar fi complet fără o marcă germană atât de îndrăgită de moldoveni cum este Volkswagen Passat. Noi însă ne vom referi strict la versiunea break, aia lungă cu un portbagaj imens. Este un model popular și în Europa. La începutul anului Wolkswagen a stopat producția versiunii sedan, dar nu și a furgonetelor.
Legendarul Passat are o istorie de peste 50 de ani, dar boom-ul breakurilor în Republica Moldova începe cu versiunea B5 (anii de producție 1997-2005). Faima acestui model a și propulsat pe piață succesoarele B6 și B7, care se vând foarte bine și acum. Avantajul Volkswagen-ului este că arată bine și după 10 ani în condiții de grijă minimă. Plasticul din interior este foarte practic și, în același timp, plăcut la atingere, fără să dea senzația de material ieftin.
Dar moldovenii caută Passat-uri pentru fiabilitate, mai ales cele pe motoare diesel. TDI-urile au demonstrat că pot dezvolta 140 de cai putere cu un consum de 5-7 litri de motorină. Satisfacția de la călătorie este și mai mare atunci când constați că în portbagaj ai spațiu suficient și pentru un carucior, bicicleta și îți mai rămâne loc liber și pentru valize.
Cât privește prețurile, din start trebuie să știți că Passat-urile furgonetă sunt cu vreo 2000 de euro mai scumpe. Un benzinar de 10 ani costă 8500- 9000 de euro. Cele pe motorină sunt ceva mai scumpe. Dar mare atenție la rulaj. În piețe și la vânzători de rea-credință veți găsi multe mașini cu odometrul dat înapoi.
Indiferent de ce alegeți, nu uitați că MOGO are soluții, astfel încât să nu aștepți până aduni toți banii la ciorap, dar să poți să-ți planifici o călătorie cu familia, la volanul propriei mașini, deja mâine.