Acum câteva ore în China a fost organizată o mega prezentare de către concernul chinez Dongfeng, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală. Constructorul auto a introdus un nou brand care se va ocupa de producţia de maşini electrice de lux, iar drept platformă va utiliza uzina din Wuhan, cea folosită până nu demult de întreprinderea mixtă Dongfeng-Renault.
În această primăvară Renault a decis să-şi vândă cota pe care o are la această întreprindere, iar cei de la Dongfeng au hotărât să nu construiască o altă uzină pentru noul brand Voyah, ci mai degrabă să o modernizeze pe cea existentă şi să-i transfere toate capacităţile exclusiv pentru producţia de electromobile. În acelaşi timp, capacitatea de asamblare a fabricii va fi mărită de la 110.000 la 150.000 de maşini pe an.
Noul brand Voyah aparţine în totalitate concernului Dongfeng și totuși s-a afirmat că va avea propriul centru de inginerie, echipă de dezvoltare şi chiar un model propriu de afaceri, legat de tehnologiile moderne de comunicare și car sharing. Este deja pregătit şi un logo, iar în pregătire este un sistem original de vânzări.
Pentru modelele Voyah, care vor exista într-un număr destul de generos peste câţiva ani, a fost creată chiar şi o platformă modulară separată, numită ESSA (Electric Smart Secure Architecture), care are un design tradițional: motoare electrice pe fiecare punte (sau doar unul pe cea spate) + o baterie cu diferite capacităţi sub podeaua cabinei (compania are printre parteneri pe cei de la CATL).
Platforma dispune şi de componentele necesare pentru ca automobilele să utilizeze sisteme de pilotare semi automatizată de nivel 3 minim. În plus, poate fi folosită nu doar pentru electromobile, ci şi pentru vehicule plug-in hybrid.
Cu introducerea noului brand a fost prezentat şi conceptul unui sedan coupe, numit i-Land (intelligent Luxury Autonomous Nature Delicate). Automobilul dispune de un design exterior şi interior original, jante de 26 inci, doar două portiere laterale cu deschidere verticală şi o cabină cu trei locuri pentru pasageri, printre altele.
Bordul este completat de mai multe monitoare (chiar şi integrat în volan există unul), în timp ce numărul de comenzi fizice este redus la minim. Configuraţia de scaune al acestui concept arată o viitoare posibilitate de personalizare, de exemplu scaunul din dreapta şoferului fiind înlocuit de un suport pentru picioarele VIP-ului care va ocupa locul din spate.
Detalii despre unitatea de propulsie a conceptului i-Land nu au fost oferite. În schimb, brandul planifică să aibă pe piaţă în următorii ani nouă modele, de la autoturisme obişnuite, până la SUV-uri şi monovolumuri. Debutul primului model de producție este programat pentru anul 2021.
Sursă: Autoblog.md