WIZZ AIR A ANUNȚAT CEL MAI BUN SEZON DE VARĂ DIN ISTORIA COMPANIEI ȘI A PREZENTAT PROGRESELE REALIZATE ÎN CADRUL PLANULUI DE TRANSFORMARE „CUSTOMER FIRST COMPASS”, ÎN VALOARE DE 14 MILIARDE DE EURO
- La doar șase luni de la lansarea inițiativei „Customer First Compass”, Wizz Air marchează cea mai bună vară din istoria companiei, înregistrând o rată medie de finalizare a zborurilor de 99,5% și extinzându-și flota la 249 de aeronave.
- Compania anunță lansarea a 10.000 de noi abonamente „All You Can Fly”, disponibile de la 499 de euro, începând de astăzi.
Chișinău, 29 octombrie 2025 – Wizz Air a prezentat progresele înregistrate în primele șase luni de implementare a planului de transformare „Customer First Compass”, în valoare de 14 miliarde de euro. Inițiativa are drept scop dezvoltarea și creșterea transparenței proceselor esențiale pentru pasageri, de la operarea flotei până la serviciile oferite la bord. În această perioadă, Wizz Air a înregistrat o creștere de 10% a nivelului general de satisfacție a clienților.
Rezultatul vine în contextul celui mai performant sezon de vară din istoria companiei, din punct de vedere operațional, în care punctualitatea zborurilor a crescut cu aproape 22%1. De asemenea, compania a menținut o rată medie de finalizare a zborurilor de 99,5%2, în pofida unei creșteri de 7% a numărului de zboruri comparativ cu 2024, ajungând la 1.000 de zboruri operate zilnic în perioada de vârf a verii.
Aceste progrese se datorează inclusiv investițiilor continue în modernizarea operațiunilor, prin integrarea noilor tehnologii și a soluțiilor bazate pe inteligență artificială în centrele de control, în cabina de pilotaj și în cadrul serviciilor pentru clienți, pentru a optimiza activitatea companiei și a asigura decizii rapide și eficiente chiar și în situații dificile. Rezultatele au fost susținute de măsuri operaționale extinse la sol, Wizz Air suplimentând echipele de asistență în cele mai aglomerate aeroporturi pentru a sprijini pasagerii și a optimiza procesele de îmbarcare și decolarea aeronavelor. Datorită activităților suplimentare de instruire a personalului și optimizării procedurilor interne, eficiența serviciilor la sol s-a îmbunătățit semnificativ – timpul mediu de deservire a aeronavelor între zboruri a crescut cu 34% în ultimele șase luni.
Extindere semnificativă a rețelei, flotei și bazei de pasageri
Ca parte a planului de investiții, Wizz Air a continuat să-și extindă flota și va atinge în noiembrie pragul de 250 de aeronave. Cu o vârstă medie a avioanelor de 4,6 ani, Wizz Air operează una dintre cele mai tinere flote din industrie și se numără printre companiile aeriene europene cu cea mai scăzută intensitate a emisiilor per kilometru-pasager4.
Peste 70% din flota companiei este formată din modele de ultimă generație Airbus A321neo, care oferă un consum de combustibil cu 20% mai redus față de modelele anterioare, emisii mai scăzute și zgomot diminuat. Datorită acestor investiții, compania înregistrează progrese semnificative în implementarea foii sale de parcurs către zero emisii nete (Net Zero Roadmap) și își menține traiectoria pentru atingerea obiectivului de neutralitate climatică până în 2050.
În ultimele șase luni, Wizz Air a deschis noi baze operaționale în locații precum București Băneasa, Bratislava, Varșovia Modlin, Erevan și Podgorica, lansând totodată 250 de rute noi.
Compania aeriană a îmbunătățit, de asemenea, modul în care comunică cu pasagerii, modernizând Centrul de Asistență (Help Centre), introducând funcții noi precum „My Journey” și perfecționând asistentul virtual Amelia AI Chatbot, pentru a se asigura că pasagerii sunt permanent informați despre rezervările lor. Ca urmare, Wizz Air a înregistrat o îmbunătățire anuală de 5%5 în gestionarea situațiilor de perturbare a zborurilor.
„All You Can Fly” – a treia etapă
Wizz Air a anunțat și a treia etapă a programului de abonamente „All You Can Fly”, disponibil la prețul de 499 de euro pe an. Vor fi disponibile 10.000 de abonamente în 34 de țări6, oferind pasagerilor posibilitatea de a efectua un număr extins de zboruri în rețeaua companiei la un preț anual fix, cu o taxă de rezervare de doar 9,99 euro per bilet7.
Lansarea acestei etape vine ca urmare a cererii extrem de mari înregistrate pentru programul de abonamente. De la lansarea de anul trecut, membrii „All You Can Fly” au înregistrat o medie de peste nouă zboruri pe an. În cadrul unui eveniment exclusiv organizat la Londra, Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer al Wizz Air, a declarat:
„Suntem extrem de mândri de performanțele obținute de la lansarea programului Customer First. În ciuda unui context economic dificil, în care majoritatea prețurilor cresc, noi continuăm să oferim opțiuni de călătorie accesibile. Suntem convinși că zborurile trebuie să fie accesibile și cu atât mai bine e atunci când nu depășesc prețul unei perechi de adidași.
Aceste rezultate reflectă ambiția noastră de a redefini conceptul de călătorie low-cost. În același timp, credem că prețurile accesibile trebuie să fie însoțite de servicii de înaltă calitate și de punctualitate. Vara aceasta a marcat cel mai performant sezon din istoria companiei, cu progrese semnificative în eficiența noastră operațională, atingând un record de 1.000 de zboruri pe zi în luna august.
Nu aducem doar îmbunătățiri, ci mergem mai departe, extinzând gama de produse și servicii pentru pasageri. În ultimele șase luni, am lansat 250 de rute noi și o serie de produse inovatoare care transformă deja experiența de zbor. Și acesta e doar începutul. Let’s WIZZ!”
Despre Wizz Air
Wizz Air operează o flotă de 249 de aeronave Airbus A320 și A321. O echipă dedicată de profesioniști din aviație oferă servicii de calitate superioară la tarife foarte reduse, ceea ce a făcut ca Wizz Air să fie alegerea a 62,8 milioane de pasageri în anul 2024. Wizz Air este înregistrată la Bursa de Valori din Londra sub simbolul WIZZ. Recent, Wizz Air a fost desemnată una dintre cele mai sigure zece companii aeriene din lume de către airlineratings.com – singura agenție globală de evaluare a siguranței și calității serviciilor aviatice. De asemenea, Wizz Air a fost numită „Compania aeriană a anului” de către Air Transport Awards în 2019 și 2023 – cea mai prestigioasă distincție din industrie, care recunoaște performanța excepțională, inovația și calitatea serviciilor. Wizz Air a mai fost recunoscută drept „Cea mai sustenabilă companie low-cost” la World Finance Sustainability Awards (2021–2025) și „Cel mai sustenabil grup aerian al anului în regiunea EMEA”, conform premiilor CAPA – Centre for Aviation Awards for Excellence 2024. În 2025, Wizz Air s-a situat pe primul loc în clasamentul principalelor companii aeriene în ceea ce privește nivelul emisiilor, conform datelor prezentate de Cirium, o companie specializată în analize din domeniul aviației, datorită eforturilor sale de reducere a intensității emisiilor.
Pentru mai multe informații:
[email protected]
Urmărește-ne pe Instagram: @wizzair
Urmărește-ne pe Facebook: @wizzair
Follow us on LinkedIn: @wizzair
Urmărește-ne pe TikTok @wizzair







Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Telegram