• Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
Arhive
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • noiembrie 2019
Good News
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
  • Social

Proiecte ambițioase de modernizare a infrastructurii rutiere din Chișinău

  • 25 octombrie 2023
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Peste 1,2 miliarde de lei va fi investiția pentru reconstrucția, extinderea și modernizarea, în următorii 3-4 ani, a arterelor Mesager, Industrială și Mircea cel Bătrân din Capitală. Proiectul amplu va decongestiona semnificativ traficul din Capitală și va oferi o siguranță mai mare pentru șoferi. Prioritățile se regăsesc în programul echipei MAN privind transportul public și fluidizarea traficului, anunțat azi de liderul MAN, Ion Ceban.

Președintele formațiunii a precizat că echipa sa pledează pentru dezvoltarea zonelor comerciale și rezidențiale noi preponderent la periferia orașului.

”Mereu am pledat pentru valorificarea potențialului și crearea zonelor noi la periferiile orașului, ceea ce va permite ca orașul să crească teritorial și să răsufle. Recent, am finalizat proiectarea străzilor și viziunile de dezvoltare pentru regiunile mari ale Capitalei. Ne propunem extinderea Chișinăului, iar pentru asta sunt pregătite proiecte mari pe zone, precum Mesager, Industrială, Mircea cel Bătrân. Evident că avem planuri și în alte zone, dar aici avem strategiile de dezvoltare, puse pe hârtie cu mulți experți”, declarat Ion Ceban.

Estimările și calculele MAN și ale experților arată că pentru extinderea bd. Mircea cel Bătrân și construcția străzii Mesager sunt necesare 860 de milioane de lei.

”În vedea fluidizarea traficului din oraș ne propunem extinderea bd. Mircea cel Bătrân până la strada Bucovina pentru fluidizarea traficului la ieșirea din oraș, precum și dezvoltarea zonelor noi ale orașului, unde sunt construite locuințe și deschise noi obiective mari, precum Arena Chișinău, centre comerciale și altele. Costul proiectului este de aproximativ 240 de milioane de lei și suntem gata pentru a intra în procedură de licitație. Urmează și construcția străzii Mesager pentru a conecta sectoarele Râșcani și Centru de sectorul Buiucani spre ieșire din oraș și valorificarea unei zone verzi și sigure în perimetrul străzilor Mihai Viteazul, Calea Ieșilor, șoseaua Balcani, Petricani. Pentru toate aceste lucruri sunt avizate proiecte, sunt efectuate calcule. Costul proiectului este de 620 de milioane de lei”, a precizat Ion Ceban.

Un alt proiect grandios îl reprezintă reconstrucția străzii Industrială, care va conecta sectorul Ciocana cu sectorul Botanica și, de fapt, va fi un segment al centurii orașului.

”Este o zonă mare comercială unde sunt concentrate astăzi multe entități economice, dar și există un potențial enorm pentru crearea altor zone. Ne propunem soluții și pentru teritoriul adiacent de 54 de hectare. Examinăm ca potențial pentru dezvoltarea unor zone de cercetare, dezvoltare și inovare, după modelul zonelor economice libere, pentru crearea oportunităților pentru sute de rezidenți. Costul proiectului este de 280 de milioane de lei. În prezent, până la lucrările mari, sunt efectuate lucrări curente pe strada Industrială. Pe 18 octombrie am avut licitația și a fost desemnat câștigătorul și sperăm că până la iarnă să fie finalizate”, a mai adăugat Ion Ceban.

Liderul MAN susține că proiectele vor fi complexe și cu o durată de 3-4 ani.

”Cei care promit astăzi locuitorilor că vor face proiecte de acest tip într-un an – vă mint. Spre mare regret, sunt multe manipulări și neprofesionalism în această campanie. Astfel de proiecte și lucrări sunt complexe, este necesar timp, experți și durează realizarea proiectelor mai mulți ani deoarece sunt costuri enorme și sigur că vom face aceste proiecte cu partenerii externi, așa cum multe alte proiecte pe care le-am realizat când nimeni nu credea. Suntem în plin proces de negocieri. Este vorba despre 1,2 miliarde de lei pentru următorii 3-4 ani”, a mai precizat Ion Ceban.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Previous Article
  • Social

Ion Demian, vicecampion mondial la lupte aduce Moldovei o nouă performanță

  • 25 octombrie 2023
Detalii
Next Article
  • Economic
  • Social

Comunicat referitor la debutul unui concurs pentru proiecte de investiții

  • 25 octombrie 2023
Detalii
Știri conexe
Detalii

Investiții în educație, infrastructură și servicii publice transformă comunitatea

  • 16 iunie 2025
Detalii

Centrul de sănătate din Corten, modernizat cu sprijin japonez

  • 15 iunie 2025
Detalii

Opera lui Eminescu, reflectată într-o expoziție tematică la Parlament

  • 15 iunie 2025
Detalii

Proiect de 170 mil. lei: ANSP reinventează infrastructura centrală și teritorială

  • 13 iunie 2025
Detalii

Lucrări de reparație a traseului Colibași–Vulcănești finalizate în proporție de 93%

  • 11 iunie 2025
Detalii

Festivalul de Film în Aer Liber – Ediția a III-a continuă tradiția verii în Chișinău!

  • 9 iunie 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RLIVE TV

Articole recente
  • Gazul prea scump, spitalele prea lacome: Nordul Moldovei își strigă nemulțumirile
  • Bălți va primi gratuit 10 autobuze și piese de schimb
  • Maia Sandu, acuzată de complicitate într-o rețea globală de influență
  • Primul portavion de drone din Europa: construcție începută la Galați
  • Investiții în educație, infrastructură și servicii publice transformă comunitatea
Comentarii recente
  • anton la Blocul Alternativa reacționează la acuzațiile PAS: „Minciuni și manipulări grosolane”
  • deratizatorul la Blocul Alternativa reacționează la acuzațiile PAS: „Minciuni și manipulări grosolane”
  • Eugen la „Moldova Mare” solicită reluarea dialogului diplomatic privind Bugeacul de Sud
  • Universitas Islam Sultan Agung la VIDEO//Renato Usatîi: PAS hrănește moldovenii cu speranțe noi, dar în realitate își ascunde propriile eșecuri!
  • Nabila DelaNovira la Serviciile fiscale devin 100% digitale din 1 iunie: Anunțul Serviciului Fiscal de Stat
Recomandate
  • Gazul prea scump, spitalele prea lacome: Nordul Moldovei își strigă nemulțumirile
    • 16 iunie 2025
  • Bălți va primi gratuit 10 autobuze și piese de schimb
    • 16 iunie 2025
  • Maia Sandu, acuzată de complicitate într-o rețea globală de influență
    • 16 iunie 2025
  • Primul portavion de drone din Europa: construcție începută la Galați
    • 16 iunie 2025
  • Investiții în educație, infrastructură și servicii publice transformă comunitatea
    • 16 iunie 2025
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
GoodNews, portalul care îți aduce doze zilnice de istorii motivante,
realizări remarcabile și inițiative pozitive.
Descoperă o perspectivă proaspătă asupra știrilor,
unde optimismul și speranța sunt la ele acasă.

© 2025 - GOOD NEWS | Developed by: INTELLECT GROUP

Input your search keywords and press Enter.