Ministerul Finanțelor a anunțat renunțarea la utilizarea formularului de document primar în format hârtie pentru asigurările de răspundere civilă auto, începând cu 1 noiembrie 2024. Guvernul a aprobat o serie de modificări legislative care permit emiterea certificatului de asigurare „Carte Verde” în format electronic, facilitând astfel digitalizarea acestui proces. Implementarea noilor reguli va fi realizată prin dezvoltarea unui sistem informatic automatizat, în colaborare cu Banca Națională a Moldovei, Comisia Națională a Pieței Financiare și Biroul Național al Asigurătorilor de Autovehicule.
Mai exact, Ministerul Finanțelor anunță că se va renunța la formularul de document primar cu regim special în format hârtie din 1 noiembrie 2024 și asigurarea posibilității de emitere a acestuia în formă electronică, transmite goodnews.md cu referire la Știri.md.
„Astfel, Hotărârea Guvernului cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului informațional automatizat de stat în domeniul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule, se completează cu prevederi noi aferente introducerii noțiunii de portal rca.bnm.md, în vederea creării premiselor inclusiv pentru emiterea certificatului de asigurare „Carte Verde” în formatul negru pe alb și ulterior digitalizarea acestuia”, comunică Ministerul Finanțelor.
Potrivit prevederilor proiectului, Banca Națională a Moldovei, Comisia Națională a Pieței Financiare și Biroul Național al Asigurătorilor de Autovehicule vor elabora mecanismele și soluțiile necesare pentru digitalizarea și emiterea în versiune electronică a certificatului de asigurare „Carte Verde”.