• Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
Arhive
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • noiembrie 2019
Good News
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
  • Life & style

În viitor va fi adăugată a patra culoare la semafor

  • 20 februarie 2023
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Oamenii de știință de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord spun că, în viitor, este necesară adăugarea unei noi culori la semafoare.

Într-un viitor ipotetic în care mașinile autonome se vor înmulți pe drumurile tot mai aglomerate, semafoarele ar putea avea instalată o a patra culoare, una adăugată în beneficiul acelor vehicule cu conducere autonomă, scrie Science Alert.

Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord propun un semafor alb suplimentar care să semnalizeze șoferilor vehiculelor autonome (AV) în mod inteligent viitoarea intersecție. Raționamentul este că atât nivelurile de congestionare a traficului, cât și consumul total de combustibil ar putea fi reduse.

Mașinile și camioanele care conduc ele însele nu vor trebui să se uite la semaforul alb, deoarece vor comunica cu el prin sistem wireless. Cu toate acestea, va acționa ca un semn pentru șoferii și pasagerii umani că ar trebui să urmeze conducerea vehiculelor cu conducere autonomă care se deplasează prin intersecție.

„Luminile roșii vor însemna în continuare oprire. Luminile verzi vor însemna în continuare plecați. Iar luminile albe le vor spune șoferilor umani să urmeze pur și simplu mașina din fața lor”, spune inginerul civil Ali Hajbabaie.

„Acest concept pe care îl propunem pentru intersecții, pe care îl numim „fază albă”, folosește puterea de calcul a vehiculelor autonome”, mai spune el.

Astfel, vehiculele autonome ar fi în comunicare între ele și cu semafoarele din intersecții, într-un anumit interval. Acest lucru le-ar permite să coordoneze fluxul de trafic mai eficient și mai inteligent – dând prioritate drumurilor convergente cu mai multe vehicule pe ele, de exemplu. De asemenea, ele își vor optimiza vitezele.


Toți șoferii umani din trafic ar fi informați să urmeze vehiculul din fața lor prin lumina albă: opriți dacă se oprește, continuați dacă continuă. Odată ce numărul de vehicule autonome la o intersecție scade sub un anumit prag, semafoarele vor reveni la opțiunea normală roșu, galben și verde.

În modelele simulate, AV-urile s-au dovedit că îmbunătățesc fluxul de trafic pe cont propriu și cu atât mai mult atunci când a fost introdusă faza albă – care apoi are efecte pozitive asupra reducerii consumului de combustibil. Cu cât procentul de AV-uri la o intersecție este mai mare, cu atât traficul s-a decongestionat mai rapid, cu îmbunătățiri de aproximativ 40 până la 99% în ceea ce privește reducerea totală a întârzierilor posibile.

„Acordarea unei părți din controlul fluxului de trafic către AV-uri este o idee relativ nouă, numită paradigma de control mobil”, spune Hajbabaie.

„Credem că este important să încorporăm conceptul de lumină albă la intersecții, deoarece le spune șoferilor umani ce se întâmplă, astfel încât să știe ce ar trebui să facă atunci când se apropie de intersecție”, mai spun cercetătorii.

Oamenii de știință notează că odată ce numărul de vehicule autonome la o intersecție depășește 30%, îmbunătățirile devin mai semnificative.

Nu avem încă tehnologia pentru a implementa așa ceva, deși se fac îmbunătățiri tot timpul. Acest studiu se bazează pe o investigație anterioară din 2020 a acelorași cercetători, în care fluxul de trafic a fost controlat de un computer central conectat la intersecție.

Modernizarea fiecărei intersecții de drum va necesita timp și bani, desigur, dar cercetătorii cred că anumite aspecte ale ideii fazei albe ar putea fi implementate relativ ușor. Testele în zone specifice ar putea fi următorul pas înainte.

sursa

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Etichete
  • semafor
Previous Article
  • Social

În care țări din UE studiază cei mai mulți studenți moldoveni

  • 17 februarie 2023
Detalii
Next Article
  • Social

Cântărețul Mihai Ciobanu a împlinit 70 de ani

  • 20 februarie 2023
Detalii
Știri conexe
Detalii

Maia Sandu: Linia electrică Vulcănești–Chișinău, proiect strategic pentru securitatea energetică a Moldovei

  • 21 mai 2025
Detalii

R. Moldova semnează Acordul pentru Planul de Creștere cu UE pe 9 mai

  • 8 mai 2025
Detalii

La Fălești, Ion Chicu anunță planul Alternativa pentru viață decentă și stabilitate economică

  • 8 mai 2025
Detalii

Benzile dedicate din Chișinău: Soluția pentru un transport public mai rapid și mai eficient

  • 7 mai 2025
Detalii

Sprijin UE de 1,25 mil. € pentru reforma migrației și azilului în R. Moldova

  • 7 mai 2025
Detalii

Forum pentru promovarea turismului durabil în Chișinău, pe 15 mai

  • 6 mai 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RLIVE TV

Articole recente
  • Călărași găzduiește Turneul Internațional de lupte libere „Cupa Constantin Cobîlean”
  • PMUD Chișinău: Soluții durabile pentru un oraș modern
  • Ajutor financiar major: Moldova va primi peste 100 de milioane de dolari de la Banca Mondială
  • Maia Sandu: Linia electrică Vulcănești–Chișinău, proiect strategic pentru securitatea energetică a Moldovei
  • Investiție majoră în educație: 15 școli din Moldova vor fi transformate în școli model
Comentarii recente
  • Nabila DelaNovira la Serviciile fiscale devin 100% digitale din 1 iunie: Anunțul Serviciului Fiscal de Stat
  • Nabila DelaNovira la O tânără de 16 ani din Moldova a fost acceptată la o universitate din SUA
  • Copiii cu dizabilități vor beneficia de pensia de urmaș | Unica.md la Copiii cu dizabilități vor beneficia de pensia de urmaș, conform unui nou proiect de lege
  • Fermierii afectați de înghețurile recente pot solicita ajutor din partea statului - Expresul la Fermierii afectați de înghețuri pot solicita ajutor de stat pentru pagubele produse
  • Criză de apă la Risipeni: Localnicii sunt nemulțumiți - Ultimele ştiri din Moldova la Acces la apă blocat în Risipeni. Sătenii acuză motive politice
Recomandate
  • Călărași găzduiește Turneul Internațional de lupte libere „Cupa Constantin Cobîlean”
    • 21 mai 2025
  • PMUD Chișinău: Soluții durabile pentru un oraș modern
    • 21 mai 2025
  • Ajutor financiar major: Moldova va primi peste 100 de milioane de dolari de la Banca Mondială
    • 21 mai 2025
  • Maia Sandu: Linia electrică Vulcănești–Chișinău, proiect strategic pentru securitatea energetică a Moldovei
    • 21 mai 2025
  • Investiție majoră în educație: 15 școli din Moldova vor fi transformate în școli model
    • 21 mai 2025
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
GoodNews, portalul care îți aduce doze zilnice de istorii motivante,
realizări remarcabile și inițiative pozitive.
Descoperă o perspectivă proaspătă asupra știrilor,
unde optimismul și speranța sunt la ele acasă.

© 2025 - GOOD NEWS | Developed by: INTELLECT GROUP

Input your search keywords and press Enter.