• Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
Arhive
  • iulie 2025
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • noiembrie 2019
Good News
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
  • Social

În cazul anulării unui zbor, pasagerii pot solicita compensații

  • 6 iunie 2022
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

În cazul în care un zbor întârzie sau se anulează, pasagerii trebuie sa beneficieze de asistență și deservire, inclusiv în eventualitatea unei redirecționări. De asemenea, au dreptul la o compensație, cu anumite excepții. Precizările vin din partea Autorității Aeronautice Civile în contextul perioadei estivale în care numărul zborurilor s-a dublat, transmite IPN.

În cazul anulării unui zbor, pasagerii nu pot solicita compensații dacă au fost informaţi despre anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută. De asemenea, dacă sunt informaţi despre anulare într-un interval cuprins între 14 şi 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală cu mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută. O altă excepție o reprezintă situația în care sunt informaţi despre anulare cu mai puţin de șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.

În momentul în care pasagerii sunt informaţi despre anulare, acestora li se oferă explicaţii privind posibilităţile de transport alternative. Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească compensaţii dacă poate face dovada că anularea este cauzată de circumstanţe extraordinare, care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Sarcina dovedirii faptului că pasagerul a fost într-adevăr informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport aerian.

Pasagerii au dreptul la compensaţii, asistenţă şi deservire și pentru întârzierea unui zbor peste ora de plecare prevăzută. De exemplu, dacă întârzierea este de două ore, în cazul zborurilor de peste 1 500 de kilometri sau mai puţin. La fel dacă este de trei ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1 500 de kilometri şi al oricăror alte zboruri cuprinse între 1 500 şi 3 500 de kilometri sau timp de patru ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor care nu se încadrează în primele două categorii.

Valoarea acestor compensaţii este de 250 de euro pentru toate zborurile de 1 500 de kilometri sau mai puţin, 400 de euro pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 şi 3 500 de kilometri și 600 de euro pentru toate zborurile care nu se încadrează în primele două categorii.

În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile. În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile.

Sursa: ipn.md

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Etichete
  • zbor
Previous Article
  • Externe

România cere Comisiei Europene să-i permită să renunțe la vaccinurile anti-Covid-19

  • 6 iunie 2022
Detalii
Next Article
  • Politică

R. Moldova, în clasamentul mondial de transparență bugetară

  • 7 iunie 2022
Detalii
Știri conexe
Detalii

Participarea la 𝑻𝒂𝒃𝒂̆𝒓𝒂 „𝑨𝒄𝒂𝒔𝒂̆ 𝒍𝒂 𝑪𝒉𝒊𝒔̦𝒊𝒏𝒂̆𝒖” rămâne deschisă!

  • 11 iulie 2025
Detalii

Radu Albot, calificare în sferturile de finală ale turneului Challenger de la Iași

  • 10 iulie 2025
Detalii

Va fi creat parcul de tehnologii avansate „Moldova HiTech Park”

  • 10 iulie 2025
Detalii

Festivalul „Te salut, Chișinău!” revine în perioada 18–20 iulie pe strada pietonală Eugen Doga

  • 10 iulie 2025
Detalii

Elevi din întreaga țară au vizitat Președinția Republicii Moldova

  • 10 iulie 2025
Detalii

Lucrările de reparație a trotuarului de pe strada Paris, în faza finală

  • 9 iulie 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RLIVE TV

Articole recente
  • Participarea la 𝑻𝒂𝒃𝒂̆𝒓𝒂 „𝑨𝒄𝒂𝒔𝒂̆ 𝒍𝒂 𝑪𝒉𝒊𝒔̦𝒊𝒏𝒂̆𝒖” rămâne deschisă!
  • Stoianoglo, la Burlăceni: „Oamenii nu mai așteaptă promisiuni, ci soluții concrete”
  • Fondatorul casei de modă italiene, Giorgio Armani, a împlinit 91 de ani
  • Balinți, satul cu școli pe jumătate închise și spitale în ruină. Marc Tkaciuk cere acțiuni concrete
  • Radu Albot, calificare în sferturile de finală ale turneului Challenger de la Iași
Comentarii recente
  • deratizatorul la AUR Moldova va lansa o campanie activă de promovare a Unirii în toate regiunile țării
  • Două medalii de bronz pentru lotul național de para powerlifting la Cupa Mondială din Beijing - Observatorul de Nord la Două medalii de bronz pentru lotul național de para powerlifting la Cupa Mondială din Beijing
  • Gita la Ion Chicu: Retorica despre trupe străine afectează PIB-ul și climatul investițional
  • anton la Blocul Alternativa reacționează la acuzațiile PAS: „Minciuni și manipulări grosolane”
  • deratizatorul la Blocul Alternativa reacționează la acuzațiile PAS: „Minciuni și manipulări grosolane”
Recomandate
  • Participarea la 𝑻𝒂𝒃𝒂̆𝒓𝒂 „𝑨𝒄𝒂𝒔𝒂̆ 𝒍𝒂 𝑪𝒉𝒊𝒔̦𝒊𝒏𝒂̆𝒖” rămâne deschisă!
    • 11 iulie 2025
  • Stoianoglo, la Burlăceni: „Oamenii nu mai așteaptă promisiuni, ci soluții concrete”
    • 11 iulie 2025
  • Fondatorul casei de modă italiene, Giorgio Armani, a împlinit 91 de ani
    • 11 iulie 2025
  • Balinți, satul cu școli pe jumătate închise și spitale în ruină. Marc Tkaciuk cere acțiuni concrete
    • 11 iulie 2025
  • Radu Albot, calificare în sferturile de finală ale turneului Challenger de la Iași
    • 10 iulie 2025
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
GoodNews, portalul care îți aduce doze zilnice de istorii motivante,
realizări remarcabile și inițiative pozitive.
Descoperă o perspectivă proaspătă asupra știrilor,
unde optimismul și speranța sunt la ele acasă.

© 2025 - GOOD NEWS | Developed by: INTELLECT GROUP

Input your search keywords and press Enter.