Apariţia televiziunii a transformat complet peisajul media. Deşi dimensiunile ecranului s-au schimbat, iar oamenii creează, difuzează şi consumă conţinut video pe diverse platforme, numărul gospodăriilor cu televizoare din întreaga lume continuă să crească, televiziunea rămânând o sursă importantă de consum de conţinut filmat.
Ziua mondială a televiziunii (World Television Day) este marcată, anual, la 21 noiembrie.
Interacţiunea dintre diferitele forme de diseminare creează o mare oportunitate pentru a creşte gradul de conştientizare a publicului cu privire la problemele importante cu care se confruntă comunităţile şi planeta noastră, conform site-ului Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), www.un.org.
În 1996, Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a proclamat 21 noiembrie drept Ziua Mondială a Televiziunii, recunoscând, astfel, influenţa tot mai mare pe care televiziunea o are asupra luării de decizii şi rolul pe care acest mijloc de informare în masă îl joacă în viaţa noastră. Televiziunea permite publicului larg să aibă o viziune asupra lumii, asupra conflictelor şi ameninţărilor la adresa păcii şi securităţii internaţionale, precum şi asupra altor subiecte esenţiale, precum chestiunile economice şi sociale.
Ziua mondială a televiziunii nu este atât o celebrare a instrumentului, ci mai degrabă a filosofiei pe care televiziunea o reprezintă. În lumea zilelor noastre, televiziunea este un simbol al comunicării şi al globalizării.
În zilele de 21 şi 22 noiembrie 1996, ONU a organizat, la sediul din New York, primul Forum Mondial al Televiziunii. Evenimentul de atunci a reunit, sub egida Naţiunilor Unite, personalităţi din mass-media, pentru a discuta atât despre importanţa tot mai mare a televiziunii într-o lume în continuă schimbare, cât şi despre diferite forme de cooperare în domeniu. Ulterior, prin Rezoluţia 51/205 din 17 decembrie 1996, Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite a decis să proclame Ziua mondială a televiziunii, astfel televiziunea fiind recunoscută ca un instrument important în informarea, canalizarea şi mobilizarea opiniei publice, impactul, prezenţa şi influenţa acesteia asupra politicii mondiale neputând fi negate.
Televiziunea, a cărei istorie a început acum aproximativ 100 de ani (primul televizor a fost inventat în anii 1920), s-a dezvoltat în a doua jumătate a secolului al XX-lea şi este, şi astăzi, unul dintre cele mai populare mijloace de informare în masă şi o constantă a vieţii cotidiene a fiecăruia dintre noi.