• Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
Arhive
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • noiembrie 2019
Good News
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
  • Social

Peste 110 km benzi dedicate și piste de cicliști vor fi construite în Chișinău până în 2025

  • 5 octombrie 2022
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

Conform datelor statistice, din 2017 până în prezent intensitatea fluxului de circulație în Moldova a crescut de aproximativ 22%, inclusiv în municipiul Chișinău. Una dintre problemele majore din capitală este infrastructura pietonală parțial degradată. În linii generale, nu s-a intervenit la acest capitol după perioada sovietică sau s-a intervenit foarte puțin. A doua problemă este traficul excesiv, iar numărul de vehicule crește constant. A treia problemă care există la capitolul mobilitatea urbană este infrastructura învechită.  În ultimii ani au fost inițiate un șir de procese în vederea creării și dezvoltării infrastructurii pentru modele alternative de transport, care urmează a fi continuate și în perioada următoare.

Până la moment au fost create  peste 22 km benzi dedicate pentru transportul public, care permit și deplasarea cicliștilor pe acestea – coridoare de transport amenajate pe arterele principale, care au menirea să facă legătura între sectoarele or. Chișinău. Au fost construite peste 19 km de piste pentru cicliști separate, amenajate în parcuri, scuaruri, pe bulevarde și străzi principale. La fel, peste 220 km de trotuare au fost reabilitate în toate sectoarele orașului Chișinău, inclusiv în curțile blocurilor de locuit și pe accesele către acestea, care facilitează circulația tuturor modurilor de transport activ.

Mai mult ca atât, pentru a încuraja utilizarea bicicletelor ca mijloc alternativ de transport, au fost licitate lucrările de amenajare a parcărilor pentru 600 biciclete, în 90 de locații din Chișinău, iar pentru a facilita accesul persoanelor cu dificultăți locomotorii,  în 2022 au fost alocate sumar 10 milioane lei pentru Programul de adaptare a infrastructurii pentru persoane cu dizabilități, a declarat Dumitru Ceban, Șef Adjunct al Direcției Generale Transport Public și Căi de Comunicație,  în cadrul Forumului Economic Chișinău 2022 „Invest in Chișinău”.

În continuare, pentru anii 2023-2025, au fost stabilite alte obiective de promovare și dezvoltare a transportului activ. Unul dintre acestea este extinderea rețelei de benzi dedicate și piste de cicliști până la 110 km, care este deja parțial realizată pe coridoare de benzi dedicate pentru transport public și cicliști, făcând legătura între sectoarele Buiucani – Centru – Botanica, iar până la finele anului curent urmează a fi implementat coridorul Ciocana – Rîșcani – Centru.

Un alt obiectiv al municipalității este conectarea parcurilor și spațiilor verzi printr-o rețea de piste de biciclete. Astfel, pentru anul 2023 este preconizată conexiunea parcurilor Dendrariu și Valea Trandafirilor printr-o pistă separată pentru cicliști, care va traversa întreaga lungime a str. 31 August 1989 formând un coridor „verde”, dar și legătura cu parcul Râșcani, pădurea-parc Butoiaș și parcul Calea Orheiului.

Este planificată, de asemenea, crearea rețelei de 150 km de piste de cicliști în relief natural, în păduri și în parcuri, pentru a crea un mediu favorabil pentru odihnă activă, ceea ce ar presupune sporirea cu 30 la sută a utilizării bicicletelor. Obiectivul este atingerea unui număr de 2000 de cicliști zilnic, amenajarea a 2000 locuri de parcare pentru biciclete, a 5 stații inter-modale pentru facilitarea utilizării transportului alternativ, crearea a 20 de stații de mentenanță a bicicletelor și reparația a 300 km de infrastructură pietonală.

Aceste măsuri sunt estimate la 657 milioane lei sau echivalentul a 33 milioane euro.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Share 0
Share 0
Previous Article
  • Social

Ceban: Primăria Capitalei a majorat substanțial investițiile în educație

  • 5 octombrie 2022
Detalii
Next Article
  • Politică

Bulevardul Renaşterii Naţionale în continuă modernizare

  • 6 octombrie 2022
Detalii
Știri conexe
Detalii

Festivalul de Film în Aer Liber – Ediția a III-a continuă tradiția verii în Chișinău!

  • 9 iunie 2025
Detalii

Tinerii polițiști de frontieră au depus Jurământul de credință Patriei

  • 6 iunie 2025
Detalii

Chișinău devine epicentrul leadershipului în managementul de proiecte și produse – Conferința din 7 iunie adună lideri din industrie

  • 5 iunie 2025
Detalii

Cinci zile de sesiuni științifice și prezentări inovatoare. Vezi ce program va avea Congresul Mondial al Viei și Vinului

  • 4 iunie 2025
Detalii

Două eleve din Soroca, premiate la concursul „Copilăria în diferite epoci”

  • 3 iunie 2025
Detalii

1 Iunie – Ziua Copilului: Celebrând drepturile celor mici și angajamentul pentru o copilărie protejată

  • 30 mai 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RLIVE TV

Articole recente
  • Inovație în Educație: Tekwill Expo Day atrage 350 de elevi, 120 de profesori și lideri dinamici
  • Șantier în plină desfășurare pe drumul M3: progres semnificativ în sudul Moldovei
  • Festivalul de Film în Aer Liber – Ediția a III-a continuă tradiția verii în Chișinău!
  • Spitalul din Orhei se dotă cu echipament radiologic de ultimă generație
  • Sportul i-a unit: doi taekwandiști și trei copii în echipa vieții
Comentarii recente
  • anton la Blocul Alternativa reacționează la acuzațiile PAS: „Minciuni și manipulări grosolane”
  • deratizatorul la Blocul Alternativa reacționează la acuzațiile PAS: „Minciuni și manipulări grosolane”
  • Eugen la „Moldova Mare” solicită reluarea dialogului diplomatic privind Bugeacul de Sud
  • Universitas Islam Sultan Agung la VIDEO//Renato Usatîi: PAS hrănește moldovenii cu speranțe noi, dar în realitate își ascunde propriile eșecuri!
  • Nabila DelaNovira la Serviciile fiscale devin 100% digitale din 1 iunie: Anunțul Serviciului Fiscal de Stat
Recomandate
  • Inovație în Educație: Tekwill Expo Day atrage 350 de elevi, 120 de profesori și lideri dinamici
    • 9 iunie 2025
  • Șantier în plină desfășurare pe drumul M3: progres semnificativ în sudul Moldovei
    • 9 iunie 2025
  • Festivalul de Film în Aer Liber – Ediția a III-a continuă tradiția verii în Chișinău!
    • 9 iunie 2025
  • Spitalul din Orhei se dotă cu echipament radiologic de ultimă generație
    • 9 iunie 2025
  • Sportul i-a unit: doi taekwandiști și trei copii în echipa vieții
    • 9 iunie 2025
Good News
  • Ultimile stiri
  • Politică
  • Social
  • Economic
  • Externe
  • Life & style
GoodNews, portalul care îți aduce doze zilnice de istorii motivante,
realizări remarcabile și inițiative pozitive.
Descoperă o perspectivă proaspătă asupra știrilor,
unde optimismul și speranța sunt la ele acasă.

© 2025 - GOOD NEWS | Developed by: INTELLECT GROUP

Input your search keywords and press Enter.