Se construiește un nou aeroport în România. Autoritățile române au anunțat că s-a finalizat un pas important pentru viitorul proiect dintre localitățile Galați – Brăila. Este vorba despre un aeroport care va avea condiții ultra-moderne, un terminal de pasageri și unul cargo.
Aeroportul va avea un terminal de pasageri cu nouă porți de îmbarcare ce se va întinde pe 28 de hectare, parter și etaj, cu un turn de control integrat. Mai mult, aeroportul va avea și un terminal cargo, cu o suprafață de 5.460 mp. Terminalul cargo va avea o înălțime de 6,5 metri și se va întinde pe cinci hectare. Aeroportul va avea un sistem de supraveghere video bazat pe Inteligența Artificială.
Recent, a fost emis certificatul de urbanism și se așteaptă ca lucrările să înceapă odată cu anul 2026.
„Am semnat certificatul de urbanism pentru aeroport. Același lucru trebuie să îl facă și primarii din Tudor Vladimirescu și Liești. Este încă un pas important pe care îl facem pentru realizarea acestui obiectiv major pentru Galați. Am reușit să ajungem la un acord și în privința amplasamentului, având în vedere că se va învecina cu poligonul militar de la Smârdan, care va fi extins și el. Odată stabilit și acest lucru, continuă realizarea studiului de fezabilitate, pe care sper să îl avem finalizat în prima parte a anului viitor”, a declarat președintele CJ Galați.
Vor începe lucrările și la cel mai lung tunel de autostradă
Autoritățile au anunțat că încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România. Deși contractul a fost semnat în urmă cu doi ani, abia la sfârșitul lunii august 2024 a fost emisă autorizația de construire de către Ministerul Transporturilor.
Configurația funcțională a tunelului conține două galerii principale separate, cu sens unic pentru fiecare direcție, cu două benzi de circulație și o bandă suplimentară de urgență, nișe pentru sistemul antiincendiu și nișe de întreținere prevăzute în ambele galerii ale tunelului pentru întreținerea sistemului de drenaj al apei, amplasate pe partea stângă și pe partea dreaptă. Potrivit datelor oficiale CNAIR, termenul de finalizare pentru cel mai lung tunel de autostradă este decembrie 2026. Proiectul valorează 1,8 miliarde de lei.
Șoferii sunt de părere că autostrada cu tuneluri nu va fi gata la termen, adică în 2026. Primele lucrări pe traseul autostrăzii cu tuneluri au început în vara anului 2022, dar s-au desfășurat cu greutate. De atunci, au avut loc lucrări de defrișare a pădurii de pe traseu, lucrări de decopertare și pregătire a construcțiilor, au fost amenajate drumuri tehnologice, s-au făcut foraje pentru unele structuri mari ale autostrăzii.
Abia acum a fost emisă autorizația de construire de către Ministerul Transporturilor și vor începe lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România. Constructorii au termen de finalizare pentru cei 9,13 kilometri ai autostrăzii cu tuneluri din vestul României anul 2026. Lucrările pe acest tronson, singurul rămas nefinalizat din Autostrada A1 Lugoj – Deva au fost suspendate din 2017, iar statul român a trebuit să reia licitația pentru proiectarea și construcția sa. În 2022, contractul de proiectare și lucrări la autostrada cu tuneluri, câștigat de o asociere de firme condusă de UMB, a fost semnat, dar autorizația de construire a fost semnată abia în august, anul acesta. Recent, autoritățile au anunțat că anul viitor va fi gata construcția celui mai spectaculos nod rutier din România, care va fi o adevărată provocare pentru șoferi.
O altă construcție mult așteptată este un aeroport modern care va lega două municipii importante, Galați și Brăila. Autoritățile au anunțat recent că a fost emis certificatul de urbanism pentru consturirea aeroportulul care va avea nouă porți de îmbarcare, un turn de control care va folosi Inteligența Artificială și un terminal cargo.