Fosta aerogară a Chișinăului, un simbol al începuturilor aviației civile din Republica Moldova, ar putea fi transformată într-un Muzeu al Aviației Civile. Inițiativa, susținută de Asociația Veteranilor Aviației Civile, prevede restaurarea terminalului original construit în anii ’60 și amenajarea unei colecții cu avioane și elicoptere retrase din circulație, care în prezent stau abandonate pe aerodromurile de la Chișinău, Bălți și Mărculești.
Clădirea a fost deschisă în 1960 și a funcționat până în 1974, având o capacitate anuală de până la 500.000 de pasageri în primii ani. Un moment istoric remarcabil a fost vizita cosmonautului Iuri Gagarin, care a fost cazat în una dintre camerele terminalului—această încăpere ar urma să fie păstrată ca memorial.
Printre exponatele planificate se numără:
- Un avion prezidențial YAK‑40 (1980), primit de Moldova în 2003;
- Un elicopter KA‑26, folosit în agricultură, poliție și sectorul aviasan.
Proiectul necesită totuși investiții majore, iar autoritățile încă lucrează la soluții legale pentru a integra aeronavele nefuncționale în patrimoniul cultural și a obține fonduri. În trecut, fosta aerogară fusese propusă pentru amenajarea unui terminal cargo, dar planul a fost abandonat.