În fiecare an, la 15 martie se marchează Ziua Mondială a Protecției Consumatorului. Aceasta este o șansă de a cere factorilor de decizie respectarea şi protejarea drepturilor în acest sens şi de a protesta față de abuzurile şi nedreptățile sociale.
Totodată, este important ca cetățenii să-și cunoască aceste drepturi în calitatea lor de consumatori.
Ei reprezintă singurul grup important, opiniile căruia nu sunt auzite foarte des, deși joacă un rol vital în economia oricărui stat. Astfel, un consumator informat poate influența dezvoltarea economică a țării prin stimularea concurenței și a inovației în cadrul mediului de afaceri.
Inițiativa a fost inspirată de președintele american John F. Kennedy, primul lider mondial care a făcut acest lucru. La 15 martie 1962, oficialul rostea către Congresul American un mesaj în care susținea, pentru prima dată, existența a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: la securitate, la informare, cel de a fi ascultat şi cel de a alege produse şi servicii.