China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) a anunțat că noul său tren cu levitație magnetică (maglev) a ajuns la peste 623 km/h în timpul testelor. Aceasta este cea mai mare viteză atinsă vreodată de un vehicul, potrivit companiei de stat.
CASIC proiectează, dezvoltă și produce orice, de la nave spațiale la rachete, dar în prezent lucrează la un hyperloop. Compania a construit o secțiune de tub cu vid redus care are aproximativ 2 kilometri într-o instalație din provincia chineză Shanxi, potrivit New Atlas.
Compania a efectuat numeroase teste în ultimele luni, dar aceasta este prima dată când trenul său T-Flight a doborât un record. Cursa ar fi eclipsat cea mai mare viteză maglev înregistrată vreodată, de 603 km/h (375 mph), stabilită de trenul japonez din seria L0, deși CASIC nu a dezvăluit viteza maximă exactă, scrie yahoo.com.
Cum funcționează trenul
După cum sugerează și numele său, sistemul de levitație magnetică folosește magneți pentru a împinge trenul de pe șine și a-l propulsa înainte. Acest lucru înseamnă că trenul plutește de pe șine și se deplasează pe o pernă de aer. Ca atare, trenurile magnetice sunt atât mai rapide, cât și mai silențioase decât trenurile convenționale. Deoarece nu generează emisii directe, acestea sunt mai bune și pentru mediu. Trenurile maglev sunt deja folosite în China, Coreea de Sud și Japonia, dar funcționează la viteze mai mici.
CASIC se declară mulțumită de cel mai recent test al T-Flight, adăugând că acesta a validat interacțiunea dintre eprubetă, vehicul și pistă. În faza a doua a testelor, pista va fi extinsă cu 37 de mile (60 de kilometri), astfel încât T-Flight să poată atinge viteze și mai mari. Se așteaptă ca trenul să atingă în cele din urmă 621 mph (1.000 km/h), ceea ce înseamnă că se poate ajunge de la Shenzhen la Shanghai în puțin peste o oră. (Pentru comparație, cel mai rapid avion de linie care circulă în prezent pe cer, Boeing 747, are o viteză maximă de 652 mph).
Trenurile maglev și tuburile lor sunt extrem de costisitoare pentru a fi construite, iar progresul poate fi încetinit de birocrație. Hyperloop One, fosta Virgin Hyperloop, s-a închis anul trecut, deoarece a fost lipsită de bani, după cum a raportat Bloomberg. Din fericire, compania CASIC a câștigat anul trecut 37 de miliarde de dolari, potrivit Forbes.