În 2024, Nova Poshta Moldova a înregistrat o creștere semnificativă pe toate planurile operaționale și financiare. Numărul de expediții procesate a ajuns aproape la 4 milioane, înregistrând o creștere de 2,5 ori față de 2023. De asemenea, volumul taxelor plătite către bugetul Republicii Moldova a ajuns la 28,6 milioane de lei, marcând o creștere de 87% față de anul precedent.
În fiecare zi, Nova Poshta Moldova livrează colete atât în țară, cât și în afara țării. Expedițiile interne au depășit 778 de mii, marcând o creștere de 26% față de 2023. De asemenea, numărul expedițiilor internaționale a crescut de patru ori, ajungând la 3 milioane. Printre cele mai frecvente țări de origine pentru coletele primite în Moldova se numără China, SUA, România și Ucraina. Cele mai populare magazine online printre clienți includ Temu, Joom, Aliexpress, iHerb, Zapatos și MakeUp.
În 2023, Nova Poshta Moldova a fost prima companie din țară care a introdus conceptul de puncte Pick Up pentru ridicarea coletelor, devenind singura companie care oferă acest serviciu pe piața locală. Aceste puncte permit livrarea rapidă chiar și în localități mai izolate, fără oficiu poștal sau poștomat. Partenerii locali care administrează punctele Pick Up au beneficiat de venituri suplimentare, compania achitându-le 3,3 milioane de lei în 2024. Punctele Pick Up sunt apreciate și de clienți, deoarece le oferă posibilitatea de a ridica coletele aproape de casă sau chiar într-o cafenea. În 2024, peste 600.000 de colete au fost livrate prin intermediul acestor puncte, subliniind eficiența și comoditatea acestui serviciu.
Nova Poshta Moldova se mândrește cu cea mai vastă rețea de poștomate din țară, care se află în 20 de orașe, inclusiv Briceni, Edineț, Ungheni, Bălți, Comrat, Cahul, Orhei, Taraclia, Ceadîr-Lunga, Ialoveni, Hîncești, Căușeni, Ștefan Vodă, Fălești, Soroca, Rezina, Nisporeni, Leova, Anenii Noi și Chișinău, precum și în zonele înconjurătoare. Aceste poștomate sunt amplasate și în rețelele de hipermarketuri Kaufland, Linella, Merci și Local, companii cu care Nova Poshta colaborează pentru un parteneriat de lungă durată.
Astăzi, rețeaua logistică a Nova Poshta Moldova include 31 de oficii, 260 de poștomate, 3 terminale de sortare și 61 de puncte Pick Up, toate având ca scop îmbunătățirea accesibilității, eficienței procesării și confortului clienților. Expansiunea continuă a acestei rețele reflectă angajamentul companiei de a oferi servicii rapide și convenabile la nivel național.
„Nova Poshta a devenit un element esențial al vieții cotidiene pentru mulți locuitori ai Moldovei. În 2024, compania a investit 26,8 milioane de lei în îmbunătățirea infrastructurii logistice și extinderea rețelei proprii, creând totodată 228 de noi locuri de muncă în întreaga țară. Serviciile noastre au fost utilizate de 695.000 de clienți, față de 424.000 în 2023. În 2025, obiectivul nostru este să continuăm expansiunea rețelei și să introducem noi servicii. Vom inaugura un nou hub de sortare la Chișinău, care va permite clienților business să beneficieze de servicii complete de fulfillment. În plus, intenționăm să dublăm numărul punctelor de servicii și să extindem livrările atât din, cât și către Moldova, pe plan internațional", a declarat Serhii Shapran, CEO Nova Poshta Moldova.
Este important de menționat că timpul de livrare pe teritoriul Republicii Moldova este de doar 24 de ore, iar către Ucraina și România începe de la 3 zile.
Clienții au la dispoziție mai multe opțiuni pentru livrare: pot utiliza poștomatele, punctele Pick Up, pot opta pentru livrarea direct la domiciliu sau pot vizita unul dintre oficii. Pentru mai multe informații, accesați Novaposhta.md.
Abonează-te la canalul nostru de Telegram Subiectul Zilei!