Conform comunicatului, publicat în publicaţia periodică “Monitorul Fiscal FISC.MD”, la 12 ianuarie 2022 Guvernul a aprobat dispoziția cu privire la instituirea unui nou Grup național de lucru pentru coordonarea implementării Programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională finanțate de Uniunea Europeană.
Acesta va fi constituit din 20 de membri – reprezentanți ai ministerelor, Agențiilor de Dezvoltare Regională, Consiliului de Supraveghere Publică a Auditului, Oficiului de Gestionare a Programelor de Asistență Externă, precum și din 2 reprezentanți delegați în calitate de observatori de către Curtea de Conturi și Centrul Național Anticorupție. Autoritățile respective, în termen de 10 zile de la publicarea dispoziției, vor desemna membrii Grupului național de lucru și supleanții acestora, iar nominalizarea reprezentanților se va face prin demers oficial către Ministerul Finanțelor.
Astfel, Grupul național de lucru va contribui la asigurarea implementării Programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională din perioadele 2014-2020 și 2021-2027 în aspecte de management, audit, control, recuperare a fondurilor UE obținute/utilizate cu iregularități, prin fraude sau corupție, precum și la prevenirea și combaterea acestor fenomene; va participa la examinarea și aprobarea conținutului documentelor de programare din cadrul Programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională „Interreg NEXT 2021-2027” și va prezenta propuneri la acestea.
Totodată, în sarcina Grupului va fi pusă examinarea recomandărilor și solicitărilor structurilor de management ale Programelor de cooperare în vederea asigurării implementării acestora și monitorizarea funcționalitatea sistemului național de management și control pentru Programele de cooperare transfrontalieră și transnațională.
Mai multe detalii despre Programele de cooperare transfrontalieră și transnațională finanțate de UE găsiți aici și aici.
Sursa: juridicemoldova.md