Un proiect de regulament, aflat în consultare publică, prevede că psihologii angajaţi în instituţiile de învăţământ general şi profesional-tehnic vor dedica o parte semnificativă a timpului lor săptămânal activităţilor directe cu elevii.
Concret:
- În învăţământul general, un psiholog va avea un program de 35 de ore pe săptămână, din care 18 ore vor fi alocate asistenţei directe — evaluări psihologice, consiliere individuală şi de grup, activităţi de prevenţie şi dezvoltare personală.
- În învăţământul profesional-tehnic, psihologii vor lucra 40 de ore pe săptămână, dintre care 20 de ore vor fi direcţionate spre activităţi directe cu elevii.
Regulamentul urmăreşte să clarifice atribuţiile psihologilor şcolari, să stabilească standarde minimale pentru spaţiile de lucru — cabinetul psihologic trebuie să fie separat, să asigure intimitate şi confort pentru consiliere — şi să consolideze colaborarea cu alte servicii de sprijin educaţional şi social.
De asemenea, documentul impune ca psihologii să deţină studii superioare în domeniul psihologiei sau psihopedagogiei (nivel 6 sau 7 al Cadrului Naţional de Calificări) şi să fie angajaţi prin concurs.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Telegram