18 persoane din diverse domenii, inclusiv administrație publică și antreprenoriat, s-au ales cu diplome de absolvire a cursurilor de Marketing Digital și Design Graphic, după ce, timp de trei luni, au frecventat lecțiile predate de traineri profesioniști din cadrul centrului Inotek. Cursul de Design Graphic presupune studierea principiilor fundamentale ale designului, crearea de identități vizuale și dezvoltarea abilităților de elaborare a posterelor și afișelor. Acesta a fost desfășurat în perioada decembrie – martie, iar la lecții au participat 8 tineri.
„Prima ediție a cursului de Design Graphic a fost absolut minunată. În calitate de mentor, am fost impresionată de nivelul de creativitate, pasiune și entuziasm al cursanților. Aș dori să transmit viitorilor elevi că lumea Designului Graphic poate fi una dintre cele mai fascinante și plăcute experiențe pe care le pot avea vreodată. Vor avea oportunitatea de a învăța tehnici și instrumente noi, dar și de a dezvolta o viziune unică în acest domeniu interesant”, a menționat Iana Chifiac, mentor al cursului Design Grafic.
Participanții activează în alte domenii, însă afirmă că și-au dorit să însușească o profesie nouă.
“Cursul de Design Graphic te definește ca om, deoarece ai posibilitatea să-ți expui ideile, viziunile și să arăți cum gândești. Totodată, acest curs te disciplinează, deoarece trebuie să urmezi niște reguli necesare fără de care produsul final nu ar exista. Este un curs actual, care-ți poate aduce un venit bun”, afirmă Tatiana Tronciu, participantă la cursul de Design Graphic.
„Am aflat multe lucruri în cadrul acestui curs. De exemplu, care sunt regulile utilizării paletei de culori sau cum să trasezi corect o linie. Am avut plăcere să particip la toate lecțiile, așa că recomand cu încredere cursul”, a menționat Mariana Donțu, participantă la cursul de Design Graphic.
Iar la cursul de Marketing Digital, care a fost desfășurat în perioada decembrie – februarie, au participat 10 persoane. În cadrul acestuia, participanții au descoperit secretele eficienței în campanii de e-mail marketing, au căpătat cunoștințe avansate în Google Ads și au aflat cum să transforme abonații în clienți.
„Am fost profund impresionat de participanți energici și dornici de cunoaștere, în special din rândul reprezentanților instituțiilor educaționale și grupurilor de tineret. Este extraordinar să vezi o asemenea dorință de învățare și inovare în comunitatea din regiunea de sud. Fiecare întrebare și proiect prezentat mi-a arătat cât de mult potențial există”, a precizat Dumitru Vlah, mentor la cursul de Digital Marketing.
„Cursul de Digital Marketing mi-a oferit oportunitatea de a consolida noțiuni și tehnici deja cunoscute, dar și de a descoperi noi elemente în promovarea produsului, serviciului, brandului, folosind cele mai cunoscute canale de marketing, precum și strategii noi. Foarte utilă a fost secțiunea de SMM, și anume analiza logicii comportamentale a cumpărătorului potențial”, a spus Irina Pisaroglo, participantă a cursului de Marketing Digital.
Centrul Inotek este creat de Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Suediei prin intermediul Swedish International Development Agency, în cadrul Proiectului EU4Moldova: Startup City Cahul, implementat de Asociația Națională a Companiilor din domeniul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor din Moldova.